For udstillere
Velkommen som udstiller på Camping Aalborg
I dette afsnit kan du finde svar på de fleste spørgsmål vedrørende din kommende deltagelse som udstiller på Camping Aalborg.
Under Information er det muligt at foretage bestillinger til din stand. Vi har ligeledes lagt nogle deadlines ind, som er vigtige at overholde, en generel tidsplan for messen samt informationer på relevante kontaktpersoner.
Opret en brugerprofil og log ind i din UdstillerPræsentation. Det er et nyt stærk tiltag på messen, som giver dig mulighed for at præsentere din virksomhed på den bedst mulige måde via messens officielle hjemmeside. Fortæl de besøgende hvad din virksomhed har at byde på, hvilke tilbud I har, hvilke produkter I har med på messen, og hvornår I evt. har aktiviteter på standen. Du kan også uploade små film fx. en produktpræsentation.
Under Praktiske oplysninger har vi samlet en række informationer, som besvarer de fleste spørgsmål forbundet med jeres tilstedeværelse under messen.
Skulle du være det mindste i tvivl om, hvordan du griber det hele an, så har vi lavet nogle små Video-vejledninger der hjælper dig videre.
EKSTRA: I denne korte guide giver vi dig nogle grundlæggende værktøjer, som kan være dig til nytte i forbindelse med planlægningen af din stand og din messedeltagelse.
Information
Deadlines
Onsdag 4. januar
- Standbestillinger (herefter pålægges 30%)
- Catering
Bestillinger
Her kan du bestille alt, du skal bruge til din deltagelse på Camping Aalborg
Via følgende links bliver du dirigeret videre til leverandøren for de pågældende ydelser:
Adgangskort
- Køb gæstebilletter til halv pris – max. 25 pr. udstiller
(Rabatkode fremsendes i Infomail nr. 2) - Udstillerkort til standpersonale
(Udleveres på arrangørkontoret i hal A under indrykning)
Standopbygning
Standen leveres som standard med:
– bagvæg og vægge mod nabostand/e (hvide)
– stande med fire åbne sider (Ø-stande) leveres uden opbygning af nogen art
– ét stik 230V/2kW
– trådløst internet
– rengøring af gangarelaer til hver messedag
Bemærk endvidere:
– der er almindelig salsbelysning i alle haller
– gulvbelægning hal A, grønt gulvtæppe (linoleum lys blå med opstregning (idrætshal))
– gulvbelægning hal B, grønt gulvtæppe (lyse grå plast plader (atletikhal))
– gulvbelægning hal C, bøgeparket med opstregning (idrætshal)
– gulvbelægning hal D, grønt gulvtæppe (linoleum lys blå med opstregning (idrætshal))
Tidsplan
Indrykning
Torsdag 12/1 kl. 08-20
Fredag 13/1 kl. 08-11
Messens åbningstider
Fredag 13/1 kl. 12-17
Lørdag 14/1 kl. 10-17
Søndag 15/1 kl. 10-16
Nedtagning
Søndag 15/1 kl. 16-19 (Hal C)
Søndag 15/1 kl. 16-21 (Hal A, hal B, hal D samt forplads og foyer)
Mandag 16/1 kl. 08-12 (Hal A, hal B og hal D)
Åbningstider i arrangørkontor
Torsdag 12/1 kl. 08-20
Fredag 13/1 kl. 08-18
Lørdag 14/1 kl. 09-18
Søndag 15/ kl. 09-21
Mandag 16/1 kl. 08-12
Parkering
Der er gratis parkering for udstillere bag hal A – med let adgang til alle haller.
Se parkeringsoversigt her
Kontakt
Standsalg
Lasse Holsteen Jessen, +45 9935 5509,
Sales Manager | AKKC
Teknisk salg
Pia Germann, +45 9935 5514,
Technical Sales Manager | AKKC
Bestillinger til standen
(Møbler, el, gulvtæppe, AV-udstyr, supplerende standopbygning og grafisk print)
Compass Fairs, +45 73707376,
Projektansvarlig
Else Herfort, +45 9935 5518,
Head of Sales & Expos | AKKC
Presse og Sociale Medier
Anne Kirstine Roed, +45 9935 5572,
SoMe & Communications Manager | AKKC
Advarsel mod svindlere
Vore – og andre messearrangørers – udstillere bliver jævnligt generet af henvendelser fra virksomheder/forlag med adresser i bl.a. Sverige, Slovakiet, Østrig, Tyskland og Mexico, der tilbyder optagelse og/eller annoncering i deres “messeguider” på internettet og/eller muligheden for at købe adgang til en oversigt over messens besøgende.
AKKC tager stor afstand til disse virksomheder/forlag, idet de i deres materiale giver indtryk af, at de har et nært samarbejde med os (-og andre messearrangører). Dette er ikke korrekt.
AKKC har på intet tidspunkt indgået aftaler med disse virksomheder/forlag og har aldrig nogensinde udleveret udstillernes navne, adresser m.v. til disse. De har muligvis hentet navnene på de oversigter over messernes udstillere, som kan findes på bl.a. messens hjemmeside. Men disse oversigter indeholder som udgangspunkt alene udstillernes overordnede kontaktinformationer – ikke direkte kontaktpersoner m.v.
De pågældende virksomheders/forlags henvendelser har i øvrigt et særdeles komplekst indhold, hvor priserne for de ydelser (optagelser) de tilbyder, er godt skjulte og særdeles ugennemsigtige. Derfor har flere af vore udstillere blot underskrevet den kontrakt der fremsendes, uden reelt at vide, hvad de forpligter sig til at betale. Vi har eksempler på, at der er udstillere, der har forpligtiget sig til at betale mere end 20.000 kr. over tre år for en ubetydelig og sandsynligvis helt værdiløs optagelse.
Ved flere lejligheder har vi fået henvendelser fra udstillere, der har underskrevet en kontrakt og efterfølgende modtaget en faktura. Disse har vi rådet til blot at smide fakturaen samt efterfølgende rykkere væk. Vi hører fra de involverede udstillere, at de modtager et rykkerbrev ca. en gang i kvartalet, og dette kan stå på i årevis. Vi har aldrig hørt, at forlagene har rettet henvendelse til udstilleren i form af personligt fremmøde, med opkrævning for den ikke betalte faktura. Sikkert fordi forlagene opererer på kanten af god markedsføringspraksis.
Aalborg Kongres & Kultur Center lægger stor afstand til de beskrevne virksomheder/forlag og deres metoder – pas på!
Seneste infomail
Infomail 3-2023: Åbning, KOMsammen, nedtagning, tomgods og parkering
Her kommer lige en sidste infomail inden vi ses i Gigantium!
Se komplet oversigt over produktkategorier til din UdstillerPræsentation
Her ser du en komplet oversigt over alle kategorier og underkategorier, som du kan vælge inde på din UdstillerPræsentation. Det er disse kategorier, der skal fortælle de besøgende, hvilke produkter du præsenterer på messen.
Video-vejledninger
1
Opret brugerprofil
2
Login og glemt password
3
Opret din UdstillerPræsentation
4
Opret produkter
5
Opret aktiviteter
Praktiske oplysninger
Følgende praktiske oplysninger besvarer de fleste spørgsmål forbundet med jeres tilstedeværelse under messen.
Affaldssortering
Det er udstillerens eget ansvar at fjerne affald fra stand og gangarealer før (indrykning), under og efter arrangementet (nedtagning).
Affald skal sorteres og anbringes i de anviste containere og sorteringsområder.
Spørg gerne en medarbejder hvis du er i tvivl.
Aflæsning
Der er indgangsdøre og porte i de respektive haller.
Aktiviteter på standen
Uddeling af flyers / brochurer og standaktiviteter generelt, skal foregå på standen eller evt. i gangarealet i umiddelbar tilknytning til standen.
Lyd og billed eller andet AV-udstyr på standen skal anbringes mindst 1 meter fra nabostand eller gangareal, og støjniveauet må ikke overstige 70 db (A) målt 1 meter fra standen.
Røganlæg og lignende, der kan være til gene for øvrige udstillere og besøgende, er ikke tilladt.
Brandsikkerhed
Beredskabscenter Aalborg er messens øverste myndighed, hvad angår brandsikkerhedskrav. Der vil være beredskabsfolk til stede på alle messens åbningsdage. Anvisninger fra de tilstedeværende beredskabsfolk skal følges i alle henseender.
Opbevaring bag stand: Evt. plads bag standen må IKKE bruges til opbevaring af nogen art.
Åben ild: Generelt må der ikke anvendes levende lys, stearinlys eller anden form for åben ild i messefaciliteterne. (Her kan ikke søges om tilladelse).
Brændstof: Indholdet af brændstof i køretøjers brændstoftanke må ikke være større, end hvad der er nødvendigt for ind- og udkørsel i hallen. I messeperioden skal køretøjets strømforsyning være afbrudt ved køretøjets akkumulator. For el-biler gælder særlige regler.
Gas – flasker og grill: Det er kun muligt i begrænset omfang at anvende gasgrill i hal A. Skal skriftligt søges godkendt hos Beredskabscenter Aalborg. Denne godkendelse formidles via arrangøren. Kontakt Pia Germann, AKKC, +45 9935 5514 /
Fortæring på standen
Uddeling af smagsprøver (inkl. reklamegaver) må finde sted.
Salg og udlevering af mad og drikkevarer fra standen kan kun finde sted efter forudgående aftale, (evt. mod erlæggelse af afgift). Kontakt Pia Germann, AKKC, +45 9935 5514 /
Gods
Indlevering: Gigantium modtager gods til messestande så tæt på arrangementsdato som muligt – dog tidligst tirsdag 10. januar. Godset skal være tydeligt mærket med navn og standnummer.
Opbevaring: På forespørgsel kan vi så vidt muligt opbevare tomgods under messen. Det vil ske på udstillerens ansvar. Kontakt arrangørkontoret for muligheder. Tomgods m.v. henstillet på gangarealer og andre steder uden for standarealet betragtes som affald og fjernes efter endt indrykningstid, hvor rengøring påbegyndes. Af hensyn til brandfare er det ikke tilladt at opbevare tomgods bag standen. Tomgods skal være tydeligt mærket med navn og standnummer.
Afhentning: Udstillere skal selv bestille fragtmand til afhentning af gods i Gigantium og skal selv forsyne gods med fragtbrev. Gigantium påtager sig intet ansvar i forbindelse med afhentning af gods.
Information om hallerne
Kopi- og printservice
Henvendelse i Arrangørkontoret (Hal D).
- A4 sort/hvid = DKK 2 pr. stk. inkl. moms
- A4 farve = DKK 4 pr. stk. inkl. moms.
Udover kopiering kan der printes fra USB-stik eller mail. Mailadresse oplyses ved henvendelse.
Montering på gulv
Henvendelse i Arrangørkontoret (Hal D).
Tæppe – ved montering af eget tæppe må kun bruges arrangørens dobbeltklæbende tæppetape: DKK 250 pr. rulle ekskl. moms.
Fliser – betonfliser og lignende må ikke monteres direkte på halgulvet. Skal understøttes af kraftigt plastik eller fiberdug.
Såfremt udstiller volder skade på gulv, stilles denne til ansvar herfor.
Opbygningshøjde
Opbygningshøjden af stande af hensyn til de øvrige udstillere ikke overstige 250 cm.
Hvis højden ønskes overskredet, kan det kun ske i samråd med AKKC og eventuelt mod betaling af udvidet standleje.
Ophæng på standvægge
Henvendelse i Arrangørkontoret (Hal A).
Kroge – til ophæng af lettere genstande, til montering øverst på vægge og friser.
Det er GRATIS at låne kroge i forskellige længder: 5 cm, 25 cm, 50 cm og 75 cm. For ikke-returnerede kroge faktureres dog DKK 25 pr. stk. ekskl. moms.
Poster Strips – til ophæng af posters og andre lette materialer direkte på de hvide stand- og friseplader: DKK 2 pr. stk. inkl. moms.
Hvis der bruges andre klæbematerialer, skal de fjernes uden at efterlade mærker/limrester. Udgift for afrensning efter brug af andre klæbematerialer pålægges udstiller – minimum 1 time á DKK 440 ekskl. moms.
Søm og skruer – det er ikke tilladt at benytte søm og skruer i standplader og skiltefriser.
En beskadiget standplade/skiltefrise vil blive faktureret med DKK 250 pr. stk. ekskl. moms.
Standsystem
Standsystem: System Standex®: Cobra Expo
Plademål: Bruttomål på pladerne.
Lysmål: De åbne mål på standen. Eksempelvis angiver pladernes lysmål den flade, der kan disponeres til print.
Standvægge – hvide
Materiale: HDF (hård plade)
Pladetykkelse: 4 mm
Sarg / profiler (vandrette)
Materiale: Aluminium
Riller i sarg/profiler: 0,8 cm
Højde 5 cm / Bredde 1,6 cm
Søjler / stolper (lodrette)
Materiale: Aluminium
Riller i søjler / stolper: 0,8 cm
Diameter: 4,4 cm
Tyveri
Arrangøren påtager sig ikke opgave om særlig bevogtning af enkelte stande og vil aldrig kunne stilles til ansvar for de udstillede genstande.
Tyveri skal oplyses til arrangøren samt meldes til jeres eget forsikringsselskab. Vi oplever heldigvis yderst sjældent tyveri.